
Przełącznik świateł do samochodu
Włącznik świateł dla
Włącznik świateł: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę włącznika reflektorów
Część należy zdiagnozować przy użyciu miernika uniwersalnego. Sprawdź instrukcję techniczną samochodu, żeby dowiedzieć się więcej o procedurze łączenia urządzenia do kontaktów, oraz o nominalnym napięciu lub oporze pomiędzy odpowiednimi końcówkami, jako że budowa części i ich zasada działania może się nieco różnić w zależności od modelu auta. Jeśli nie masz miernika uniwersalnego, możesz użyć lampy testowej. Jeśli, w pewnej pozycji zapalnika, otrzymany odczyt różni się od wartości wyszczególnionych w instrukcji lub lampka testowa nie włącza się lub jest stale włączona, część należy wymienić.
Możesz zauważyć, że włącznik reflektorów wymaga sprawdzenia dzięki następującym oznakom:
- niski lub wysoki promień światła stopu lub kierunkowskazy nie działają;
- reflektory nie wyłączają się;
- światła włączają się na kilka sekund, po czym gasną;
- reflektory nie działają we wszystkich trybach (na przykład odpowiadają jedynie na aktywację długiego promienia);
- kiedy włączasz światła stopu, światła przeciwmgielne zaczynają migać;
- zapach spalonego plastiku pojawia się w kabinie pasażerskiej;
- dźwignia włącznika reflektorów zatyka się;
- światła wyłączają się spontaniczne podczas jazdy po trudnych drogach.
Przyczyny wad włącznika reflektorów
Najpopularniejszą wadą włącznika jest przepalenie kontaktów. Zazwyczaj dzieje się to w skutek ekstremalnego wzrostu temperatury z powstałej przy rozluźnionych łącznikach, spadkach napięcia w obwodzie, zwarciu. Często towarzyszy temu topnienie powierzchni obudowy i pojawienie się nietypowych zapachów w kabinie pasażerskiej.
Elektryczny przepływ sygnału jest także utrudniony z powodu utlenienia kontaktów, czego przyczyną jest wpływ wilgoci i brudu. Połączenie w bloku kontaktu może także być zniszczone przez nadmierne zużycie suwaków, ich tarcz napędowych i także dźwigni włącznika. Podobne efekty pojawiają się przy mechanicznym uszkodzeniu sprężyny mechanizmy lub ruchomych kontaktów.
Obudowa części lub jej połączenia są zazwyczaj uszkodzone ze względu na użycie nadmiernej siły podczas instalacji. Utrata szczelności obudowy jest niebezpieczna, jako że prowadzi do przedostawania się wilgoci i brudu oraz wszystkich tego konsekwencji.
Czasami niezbędnym jest wymiana użytecznego włącznika. Zazwyczaj powinno to być wykonane, żeby usunąć piktogramy na dźwigni przełączającej, tak żeby kierowca mógł włączać odpowiednie urządzenia bez patrzenia.
Wymiana włącznika reflektorów
Możesz z łatwością wymienić włącznik reflektorów samemu. Żeby to zrobić, stosuj się do następującej instrukcji:
- Rozmontuj ramę tablicy rozdzielczej i pokrywę ochronną, która jest ulokowana pod kolumną kierownicy.
- Uwolnij klamry i wyciągnij część z miejsca montażu. W niektórych pojazdach nie ma potrzeby otwierać dostępu do wewnętrznej części włącznika. Wystarczy wcisnąć go przez tablicę rozdzielczą, przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara i pociągnąć w swoją stronę.
- Odłącz blok końcówki przewodu z włącznika i wymień ten ostatni nowym.