Zawieszenie Osi/przekładnia dla samochód

Jak rozpoznać awarie napędu osiowego i łańcuchowego

Stan danego elementu powinien być sprawdzany po każdokrotnym przejechaniu 50 000 – 75 000 kilometrów. Aby ocenić stan napędu osiowego i łańcuchowego potrzebujesz niewielkiej ilości swojego czasu wolnego, kanału warsztatowego, podnośnika lub lewarka. Twoim pierwszym zadaniem jest dokonanie przeglądu miejsc, w których części są ze sobą połączone. Upewnij się, że elementy są ściśle ze sobą połączone, sprawdź poziom ich swobodnego ruchu. Ważne jest, aby upewnić się, że obudowa tylnej osi (w przypadku samochodów posiadających napęd na tylne koła) była wystarczająca nasmarowana. Jeśli posiadasz samochód z napędem na przednie koła, sprawdź smarowanie przedniej osi oraz mechanizmu różnicowego. Jeśli znalazłeś jakiekolwiek ślady wycieku na osi lub mechanizmie różnicowym, wyeliminuj wszelkie szczeliny, a następnie nie zapomnij o uzupełnieniu oleju.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki napędu osiowego i łańcuchowego:

  • zwiększone wibracje podwozia samochodu;
  • wyciek z mechanizmu różnicowego;
  • pojawienie się niespotykanych dotąd dźwięków przy wysokich obrotach silnika;
  • częste przegrzewanie się obudowy;
  • trudności w ruchu wałków osi podczas pokonywania zakrętów;
  • zauważalne odkształcenie osi oraz jej elementów.

Przyczyny awarii napędu osiowego i łańcuchowego

Najczęstszą przyczyną awarii napędu osiowego i łańcuchowego jest agresywny styl jazdy. Ostro wciskanie pedału sprzęgła, nagłe hamowanie, przejeżdżanie z dużą prędkością przez dziury i progi zwalniające – to wszystko prowadzi nie tylko do zwiększonych mechanicznych obciążeń tych elementów, ale i także do pogorszenia właściwości roboczych smaru. Z powodu braku oleju lub pogorszenia się jego skuteczności, powierzchnie robocze stykających się elementów szybciej ulegają zużyciu. Zużycie się uszczelek, uszczelek olejowych lub brak terminowej konserwacji układu może doprowadzić do tych samych konsekwencji. Olej w obudowie powinien być wymieniany po każdokrotnym przejechaniu 6 000 – 12 000 kilometrów, w zależności od warunków roboczych. Od czasu do czasu należy także sprawdzić poziom dokręcenia mocowań oraz ustawić luz osiowy łożysk tocznych.

Częsta jazda po drogach o kiepskiej nawierzchni może powodować uszkodzenia mechaniczne – odpryski, pęknięcia i odkształcenia spowodowane uderzeniem kamieniami lub przejechaniem przez przeszkodę; i ciągłe przechowywanie pojazdu na zewnątrz może skutkować pojawieniem się i zwiększeniem korozji.

Czasami przyczyną awarii tej jednostki jest montaż kiepskiej jakości części. Na przykład, korzystanie z zawodnych łożysk może prowadzić do zakleszczania się osi napędowej lub zmiany ustawienia mechanizmu różnicowego, a także ich uszkodzenie.

Naprawa i wymiana napędu osiowego i łańcuchowego

Zarówno prace naprawcze, jak wymiana elementów tego systemu powinna zostać powierzona wyłącznie profesjonalistom. Pragniemy zauważyć, że przekładnie należy wymieniać parami, aby uniknąć nierównomiernego zużywania się oraz dalszych awarii całego podzespołu. Aby wymienić mechanizm różnicowy musisz skorzystać ze specjalnego sprzętu, który jest dostępny wyłącznie na stacji serwisowej. Wymiana osi powinna zostać dokonana wyłącznie w przypadku, gdy zdiagnozuje się jej pęknięcia lub korozję.

Zawieszenie Osi/przekładnia od najlepszych producentów
Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od ERA Benelux producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od CX producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od SPIDAN producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od TOPRAN producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od AISIN producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od FAG producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od LEMFÖRDER producent Zawieszenie Osi/przekładnia w oryginalnej jakości od MONROE producent
Zawieszenie Osi/przekładnia Topseller
Kupić MONROE Drążek / wspornik, stabilizator L29621 dla samochódu w niskiej cenie 49,79 PLN
-20%
49,79 PLN
62,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Drążek / wspornik, stabilizator | MONROE L29621
Informacja o towar
  • Pręt/rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
  • Wymagana ilosć: 2
Na stanie Szczegóły
Kupić A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260241 dla samochódu w niskiej cenie 32,19 PLN
-20%
32,19 PLN
40,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Drążek / wspornik, stabilizator | A.B.S. 260241
Informacja o towar
  • Pręt/rozpórka: drążek wahadłowy
  • Długożć 1/Długożć 2 [mm]: 352
  • Wymiar gwintu: M12X1.5 RHT
  • Ciężar [kg]: 0,46
Na stanie Szczegóły
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 3644 dla samochódu w niskiej cenie 216,99 PLN
-20%
216,99 PLN
271,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 3644
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • żr. flanszy [mm]: 136,9
Na stanie Szczegóły
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 6649 dla samochódu w niskiej cenie 229,79 PLN
-20%
229,79 PLN
287,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 6649
Informacja o towar
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 61
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Szerokożć [mm]: 40,5
Na stanie Szczegóły
Kupić A.B.S. Zestaw łożysk koła 200009 dla samochódu w niskiej cenie 53,38 PLN
-20%
53,38 PLN
66,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw łożysk koła | A.B.S. 200009
Informacja o towar
  • średnica zewnętrzna 1 [mm]: 74,0
  • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 40,0
  • Wysokożć 1 [mm]: 40,0
  • Ciężar [kg]: 0,76
Na stanie Szczegóły
Kupić A.B.S. Drążek / wspornik, stabilizator 260245 dla samochódu w niskiej cenie 32,77 PLN
-20%
32,77 PLN
40,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Drążek / wspornik, stabilizator | A.B.S. 260245
Informacja o towar
  • Pręt/rozpórka: drążek wahadłowy
  • Długożć 1/Długożć 2 [mm]: 279
  • Wymiar gwintu: M10X1.5 RHT
  • Ciężar [kg]: 0,48
Na stanie Szczegóły
Kupić RIDEX Zestaw łożysk koła 654W0003 dla samochódu w niskiej cenie 41,18 PLN
-20%
41,18 PLN
51,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw łożysk koła | RIDEX 654W0003
Informacja o towar
  • średnica zewnętrzna 1 [mm]: 52
  • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 25
  • Wysokożć 1 [mm]: 37
  • Ciężar [kg]: 0,32
Na stanie Szczegóły
Kupić SKF Zestaw łożysk koła VKBA 3656 dla samochódu w niskiej cenie 231,17 PLN
-20%
231,17 PLN
288,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zestaw łożysk koła | SKF VKBA 3656
Informacja o towar
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 30
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
  • Felga, ilosć otworów: 5
  • żr. flanszy [mm]: 136,5
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana