Wał Napędowy, Napęd Osi dla samochód

Wał Napędowy, Napęd Osi sklep

Awarie wału śrubowego

  • część została odkształcona; lub uszkodzona w wyniku uszkodzenia mechanicznego;
  • awaria wsparcia zawieszenia;
  • pojawienie się luki na poprzeczce pomostu.
  • wolny ruch części klinowej;
  • zblokowanie zwrotnicy obrotowej;
  • uszkodzenie, lub zużycie klinów;
  • łożyska części są uszkodzone, lub zużyte.

Oznaki awarii wału śrubowego

  • wyciek smaru;
  • skrzynia biegów wydaje dziwne dźwięki przy uruchomieniu;
  • drganie samochodu podczas jazdy;
  • obce dźwięki słyszalne przy przyspieszaniu;
  • utrudniona zmiana biegów.

Przyczyny awarii wału śrubowego

  • poluzowanie mocowań części;
  • korzystanie z wału dłużej niż jest to zalecane;
  • wał zamontowany jest nieprawidłowo;
  • jazda po niskiej jakości drogach;
  • agresywny styl jazdy;
  • samochód regularnie uruchamia się z trudem;
  • niedobór, lub brak oleju w układzie;
  • uszkodzenie tarcz uszczelniających;
  • układ jest zanieczyszczony, lub dostały się do niego obce cząsteczki;
  • część nie jest wyważona;
  • ustawienia sprzęgła i wału nie zbiegają się.

Diagnostyka

Jeżeli inspekcja wizualna nie wykazała, że wał jest uszkodzony, potrzebne jest wykonanie szczegółowej diagnostyki na stacji serwisowej.

Konieczne jest diagnozowanie części co 40000 kilometrów użytkowania. Po pierwsze sprawdź czy część jest wyważona i czy układ jest odpowiednio nasmarowany. Jeżeli stosowany jest zwyczajny olej przekładniowy, powinno się go dodawać co 10-15 kilometrów użytkowania za pomocą specjalnej strzykawki.

Okres żywotności części szacuje się na około 30000 kilometrów użytkowania. Jednak okres żywotności części zależy od warunków działania: agresywny styl jazdy i niska jakość nawierzchni drogi może ją znacznie skrócić. Jeżeli inspekcje techniczne nie są wykonywane regularnie, może to skutkować awarią wału po 120000 kilometrów użytkowania.

Naprawa i wymiana wału śrubowego

Do naprawy, lub wymiany wałka potrzebne są specjalne narzędzia. W większości przypadków część nie jest wyważona. Jeżeli wał jest nierówno umieszczony w układzie nierówno, może to skutkować zmniejszeniem żywotności powiązanych mechanizmów.  Tym samym wyważenie wału przywracane jest podczas każdej planowej inspekcji.

Ważne jest żeby trzymać się oznaczeń, ponieważ w przypadku nieprawidłowego ustawienia, wał może się odkształcić. Normalne kąty zębatek części powinny wynosić 0–20о.

Wałek powinno się wymienić jeżeli został znacznie uszkodzony w wyniku oddziaływania mechanicznego, lub jeśli okres ważności części zamiennej minął. Nową część należy koniecznie zamontować na stacji serwisowej.

Wał Napędowy, Napęd Osi od najlepszych producentów
Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od SPIDAN producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od DT producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od FEBEST producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od PASCAL producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od CORTECO producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od BUGIAD producent Wał Napędowy, Napęd Osi w oryginalnej jakości od TEDGUM producent
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana