
Termostat Układu Chłodzenia dla samochód
Termostat silnika od najlepszych producentów
Termostat silnika dla
Termostat silnika: przydatne informacje
Awarie termostatu
- zawory termostatu otwierają i zamykają się nieregularnie;
- spadek ciśnienia w układzie;
- niepełne otwarcie zaworu;
- zawory termostatu otwierają się w niewłaściwym czasie;
- element termoczuły jest zużyty, lub uszkodzony;
- część działa nieprawidłowo;
- sprężarka jest zużyta, lub uszkodzona.
Oznaki awarii termostatu
- silnik słabo się nagrzewa, lub jest przegrzany;
- spalanie paliwa przekracza normy;
- wydajność silnika jest niższa niż zwykle;
- wskaźnik „Sprawdź Silnik” jest włączony.
Powody awarii termostatu
- duża ilość wibracji;
- niestabilna praca silnika;
- chwiejne mocowania;
- poziom płynu chłodzącego jest niższy niż wymagany;
- obecność oleju w termostacie;
- uszkodzenia wentylatora chłodnicy;
- wysoki poziom ciśnienia w układzie;
- mocne zapchanie układu.
Diagnostyka
W celu sprawdzenia czy termostat działa poprawnie należy wykonać kilka prostych czynności. Najpierw należy rozgrzać silnik, następnie sprawdzić temperaturę węża, podłączając chłodnicę do termostatu. Jeżeli wąż jest chłodny to układ działa prawidłowo.
Temperatura otwarcia termostatu nie powinna przekraczać 84–90 ° C. Podobnie jak temperatura niższej rury odgałęzionej, która pracuje w tym samym trybie temperatury. Jednak nie zalecamy przeprowadzania tej czynności bez wsparcia specjalistów na stacji serwisowej.
Zazwyczaj żywotność termostatu nie przekracza 100 000 kilometrów użytkowania. Jednak powinno się sprawdzić obecność możliwych awarii przynajmniej raz do roku. Analiza działania termostatu musi zostać wykonana podczas planowej inspekcji samochodu.
Wymiana termostatu
Uszkodzony termostat nie może zostać naprawiony, w przypadku wykrycia awarii musi zostać wymieniony. Czynność wykonywana jest przy użyciu standardowych narzędzi. Jedynie montaż części i pomiar temperatury otwarcia mogą być trudne.
Przed wymianą części konieczne jest spuszczenie chłodziwa, ażeby zmniejszyć napięcie luźnych końców rur dolotowych i wylotowych wymiennika ciepła. Dopiero wtedy przewód między termostatem i króćcem tocznym może zostać odłączony. Wymiana termostatu nie jest bardzo droga. Dlatego, powinno się wymieniać tę część przy pierwszych oznakach uszkodzenia.