
Pompa Wody dla samochód
Pompa wodna dla
Pompa wodna: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę dodatkowej pompy wody
Diagnostyka części zaczyna się od inspekcji. Ślady płynów na powierzchni części wskazują, że spójność obudowy lub uszczelka jest uszkodzona.
Potem uruchom silnik, włącz grzejnik na maksymalną temperaturę i posłuchaj, czy pompa zaczęła działać. Jeśli się nie włącza, użyj miernika uniwersalnego lub lampki testującej, żeby sprawdzić, czy przewód zasilający działa prawidłowo.
Pompa musi być rozmontowana dla bardziej wszechstronnej inspekcji. Korozja metalowych części wskazuje, że część wymaga wymiany.
Możesz stwierdzić, że dodatkowa pompa wodna musi być sprawdzona przez następujące symptomy:
- pomocniczy grzejnik wyłącza się przedwcześnie;
- silnik nie rozgrzewa się dobrze na biegu jałowym (dotyczy silników diesla);
- zbyt niska temperatura w kabinie pasażerskiej, kiedy grzejnik jest włączony;
- komputer pokładowy sygnalizuje błąd;
- częste przegrzewanie się silnika;
- poziom chłodziwa zmalał.
Przyczyny wad dodatkowej pompy wody
Najpowszechniejszą wadą pompy jest zużycie elektrycznego silnika styków tulei. Z czasem zużywają się, a kiedy zasilanie jest dostarczane, silnik urządzenia nie uruchamia się. Zazwyczaj konieczność wymiany tulei powstaje po 100,000 km przebiegu.
Odsłonięcie części na wilgoć i brud może prowadzić do korozji obudowy i utlenienia styków. Poza tym, wał pompy może zardzewieć, jeśli pojazd nie jest używany przez długi czas. Zator wału może także powstać ze względu na dotarcie obcych obiektów pomiędzy ostrza wirnika.
Wyciek chłodziwa z węża drenażowego lub z miejsca montażu pompy jest zazwyczaj oznaką końca przydatności uszczelki końcówki. Przedwczesne zniszczenie uszczelki może powstać ze względu na użycie zanieczyszczonego płynu lub włączania pompy bez niego. Użytkowanie niepasującego płynu lub mieszanie płynów o różnych składach jest także niebezpieczne dla jednostki. Poza tym, lekceważenie interwałów wymiany chłodziwa może prowadzić do zapychania przewodów pompy.
Jeśli część stale działa pod dużym stresem, ryzyko zwarcia od zakrętu do zakrętu w okablowaniu jest znacznie wyższe.
Naprawa i wymiana dodatkowej pompy wody
Ogólnie naprawa pomocniczej pompy cyrkulacji cieczy chłodzącej nie jest wskazana, ale w niektórych przypadkach problem może być rozwiązany poprzez wymianę tulei lub czyszczenie części.
Procedura usuwania i instalowania części zazwyczaj nie zakłada nic trudnego. Przed rozpoczęciem wymiany, musisz wylać płyn z systemu chłodzenia. Potem, rozluźnij zaciski, usuń węże z połączeń rury i wyciągnij łącznik złącz przewodów. Musisz oczyścić miejsce montażu pompy z brudu i korozji, a potem zainstalować nową pompę po wymianie uszczelki. Po tym, możesz ponownie połączyć węże do łącznika złącz przewodów oraz uzupełnić płyn chłodniczy w systemie chłodzenia.
Żeby sprawdzić działanie części, uruchom silnik, rozgrzej go, a potem przełącz na dodatkową pompę. Jeśli część jest działająca i prawidłowo podłączona, usłyszysz charakterystyczny odgłos brzęczenia.