
Pompa Podciśnieniowa Układu Hamulcowego dla samochód
Pompa tandemowa od najlepszych producentów
Pompa tandemowa dla
Pompa tandemowa: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę pompy próżniowej wspomagania hamulców
Możesz przeprowadzić wstępne sprawdzenie samodzielnie. Po pierwsze. musisz sprawdzić. czy część jest rozhermetyzowana. Przeprowadź dokładną wizualną inspekcję powierzchni części. Ślady oleju. pęknięcia i inne mechaniczne uszkodzenia są wskaźnikiem awarii. Upewnij się. że obudowa pompy jest niezawodnie zamknięta pokrywą.
Do dalszej inspekcji musisz usunąć deskę rozdzielczą. a potem odłączyć węża pompy ze wzmacniacza. Następnie uruchom silnik i rozgrzej go. Zamknij końcówkę węża palcem. Jeśli pompa działa prawidłowo. powinieneś poczuć ssanie. Jeśli nie ma ssania. musisz naprawić lub wymienić część.
Bardziej wszechstronna diagnostyka może być przeprowadzona jedynie przez profesjonalistów w serwisie samochodowym za pomocą miernika próżniowego.
Możesz stwierdzić. że pompa próżniowa wspomagania hamulców wymaga sprawdzenia przez następujące oznaki:
- kiedy silnik rozgrzewa się lub działa na niskiej prędkości. słychać metaliczne pukanie;
- kiedy silnik jest niewystarczająco rozgrzany. pedał hamulca mocno opiera się wciśnięciu;
- światło hamulca ręcznego jest aktywowane na desce rozdzielczej;
- moc silnika zmniejszyła się;
- liczba obrotów na biegu jałowym zmniejszyła się;
- spaliny stały się czarne.
Przyczyny wad pompy próżniowej wspomagania hamulców
Najczęstszą przyczyną awarii części jest brak oleju lub jego niewystarczająca ilość. To prowadzi do szybkiego zużycia pompy i konsekwentnie. niewystarczającym poziomem próżni w systemie. Rozhermetyzowanie może prowadzić także do zużycia uszczelki.
Używanie niskiej jakości oleju może także prowadzić do wad. jako że może to spowodować zablokowanie otworu dopływu oleju.
Naprawa i wymiana pompy próżniowej wspomagania hamulców
Jeśli istnieje mniejsza wada. możesz kupić zestaw naprawczy i naprawić pompę samodzielnie. Przed zrobieniem tego. warto przekalkować koszty. W wypadku. w którym cena zestawu nie różni się zbytnio od ceny nowej części. wymiana pompy jest bardziej praktyczna.
W modelach niektórych pojazdów pompa próżniowa hamulców jest połączona do alternatora. W takim wypadku. jej odnowa powinna być zlecona profesjonalistom w serwisie samochodowym.
Instalowanie nowej części samodzielnie jest całkiem trudne ze względu na utrudniony dostęp do niej. Poza tym. silnik może ulec awarii ze względu na nieprawidłową instalację części. To dlatego najlepiej jest przeprowadzić wymianę części w serwisie samochodowym.