
Mechanizm Wycieraczek dla samochód
Napęd wycieraczek sklep
Jak rozpoznać wadę mechanizmu wycieraczki przedniej szyby
Diagnostyka mechanizmu powinna zacząć się od wizualnej inspekcji części. Łącznik nie powinien być zdeformowany, uszkodzony lub pokryty korozją. Specjalną uwagę należy zwrócić na plastikową tuleję i długi pierścień, jako że to przez te części łącznik jest połączony z przegubem mechanizmu korbowego. Sprawdź także plastikowe elementy i upewnij się, że wszystkie części mechanizmu są wystarczająco nawilżone.
Dla bardziej dokładnej inspekcji łącznika, powinien on zostać w pełni rozmontowany. Żywotność części nie jest ograniczona; jednakże łącznik powinien być sprawdzany rocznie, zwłaszcza pod koniec okresu zimowego.
Możesz zauważyć, że mechanizm wycieraczki przedniej szyby wymaga diagnostyki dzięki następującym znakom:
- wycieraczki poruszają się o różnej amplitudzie;
- ramiona wycieraczki są zatkane;
- dźwignie poruszają się z szarpnięciami;
- słychać pisk spod maski podczas działania wycieraczek.
Przyczyny wad mechanizmu wycieraczki przedniej szyby
Zużycie części, nieprawidłowa instalacja i deformacja to najpowszechniejsze przyczyny nieprawidłowego działania mechanizmu wycieraczek przedniej szyby.
Podczas działania pojazdu, przegub mechanizmu korbowego i zaczepy pierścienia zabezpieczającego często się psują. Żeby zapobiec wadom, wystarczy regularnie smarować wnętrze przegubu i pierścień zabezpieczający. Czasami zużycie jest spowodowane utratą połączenia pomiędzy łącznikiem i innymi elementami mechanizmu, ale w większości wypadków nie ma potrzeby wymieniać całego układu; wystarczy tylko wymienić wadliwą część. System może ulec awarii z powodu używania pierścienia zabezpieczającego o niewystarczającej średnicy i z powodu nieprawidłowego połączenia złącz łącznika - skutkuje to deformacją elementów. W końcu, awaria mechanizmu może wystąpić z powodu zardzewiałych elementów.
Naprawa i wymiana mechanizmu wycieraczki przedniej szyby
Części mechanizmu mogą być używane przez całkiem duży czas, dlatego ich wymiana jest jedynie wymagana, jeśli pojawi się rdza lub mechaniczne wady. Trzeba pamiętać, że pierścień zabezpieczający i tuleja łącznika są szczególnie kruche. Naprawa nie może usunąć ich efektów, zatem muszą być wymienione.
Żeby rozmontować łącznik, najpierw odłącz ramię wycieraczki. Żeby to zrobić, usuń plastikowe nakrętki i rozluźnij sześcioboczną śrubę wycieraczek.
Następnie podnieś maskę i usuń pokrywę mechanizmu wycieraczek. W większości przypadków, jest zamocowana za pomocą zacisku. Potem odkręć śruby montujące łącznika wycieraczek i rozmontuj cały mechanizm.
Żeby wymienić plastikowe tuleje i pierścień zabezpieczający łącznika, musisz posiadać specjalistyczny zestaw do naprawy. Parametry tego ostatniego powinny być opisane w technicznej dokumentacji pojazdu.