Króciec, Kolektor Dolotowy dla samochód

Króciec, Kolektor Dolotowy sklep

Jak rozpoznać wadę kolektora dolotowego

Inspekcja kolektora dolotowego jest dosyć skomplikowana. Po pierwsze, sprawdź jego szczelność. Do tego celu, uruchom silnik i zamknij wlot powietrza do miernika przepływu powietrza dłonią. Jeśli nie ma wad w przewodzie dolotowym, silnik się zatrzyma. Jeśli są pęknięcia lub przepalenia w kolektorze, silnik będzie nadal działał, a z uszkodzonych obszarów słychać będzie syk.

Badanie może być także przeprowadzone na wyłączonym silniku. Do tego celu, zamknij rurę łączącą otworu wlotu, nałóż roztwór mydła na rzekomo wadliwe obszary i przedmuchaj przewód dolotowy skompresowanym powietrzem. Pienienie się roztworu wskazuje na nieszczelność systemu. W serwisie samochodowym kolektor dolotowy jest sprawdzany pod względem wycieku za pomocą maszyny dymnej.

Także sprawdź warunki działania zaworu sterującego kolektora dolotowego. Dla tego celu, podłącz miernik uniwersalny do jego końcówek i zmierz opór. Jeśli nie ma oporu, spójność zwojów zaworu elektromagnetycznego jest uszkodzona. Wówczas musisz uruchomić silnik, osiągnąć prędkość 3500-4000 rpm i zobaczyć, czy zawór umiejscowiony po prawej stronie kolektora dolotowego działa.

Możesz sprawdzić dłonią, czy klapa wirowa utknęła: jej pręty uruchamiające sa ulokowane na zewnątrz obudowy. Możesz sprawdzić, czy aktywują się w odpowiednim czasie za pomocą pompy próżniowej. Dla tego, połącz ją do odpowiednich rur i zobacz, pod jakim ciśnieniem pręt zaczyna się poruszać, po czym porównaj odczyt do wartości wskazanych w dokumentacji technicznej.

Możesz zauważyć, że kolektor dolotowy musi być sprawdzony przez następujące oznaki:

  • zwiększone zużycie paliwa i oleju;
  • nietypowe odgłosy podczas działania silnika;
  • utrata mocy silnika;
  • niemożność uruchomienia na zwiększonych rpm.

Przyczyny wad kolektora dolotowego

Całkiem często nieprawidłowe działanie części jest spowodowane zanieczyszczeniem. Opóźniona wymiana filtra powietrza, niespójność systemu dolotowego prowadzą do gromadzenia się kurzu na ruchomych częściach kolektora, ostatecznie powodując ich zlepianie.

Tworzenie się złóż węgla na klapach i zaworach jest równie niebezpiecznie. Powody tego są to często wady systemów wydechowego i wentylacji skrzyni korbowej. Olej, które dostaje się do kolektora, zmienia się w depozyt pod wpływem wysokich temperatur, co prowadzi do awarii ruchu klap i do zmniejszenia się wydajności przepływu w kanałach.

Czasami przyczyną nieprawidłowości części jest zatkanie katalizatora. Jeśli wydajność przepływu jest naruszona, ilość gazów wydechowych ponownie docierających do kolektora przez zawór EGR wzrasta dramatycznie, skutkując w przepaleniu się lub deformacji obudowy części. W okresie zimowym, może ona pęknąć ze względu na nadmierną ilość gazów wydechowych i spadek temperatury.

Innym powodem pękania jednostki lub jej deformacji jest w wielu przypadkach, błąd w instalacji, na przykład naruszenie porządku zacieśniania i momentu obrotowego śrub, wyszczególnionego przez producenta.

Naprawa kolektora dolotowego

Procedura naprawy zazwyczaj składa się z czyszczenia części z brudu i złóż węgla oraz wymiany uszkodzonych części, takich jak zawór lub siłownika, klap, rur próżniowych. Szczelność obudowy może być odnowiona za pomocą spawania. Naprawa jednostki jest dosyć skomplikowana i zajmuje dużo czasu, zatem najlepiej jest ją pozostawić specjalistom.

Wymiana kolektora dolotowego

Żeby wymienić kolektor dolotowy, musisz:

  1. Wyłącz silnik i pozwól mu się ochłodzić.
  2. Odłącz ujemną końcówkę od baterii.
  3. Rozmontuj plastikową obudowę silnika poprzez rozluźnienie klamr.
  4. Rozmontuj filtr powietrza i rurę łączącą.
  5. Rozmontuj wszystkie węże z obudowy układu jeden po drugim. W zależności od stylu pojazdu, mogą to być węże wentylacji skrzyni korbowej, wspomagania hamowania i hydraulicznego wspomagania kierownicy, systemu kontroli emisji par; węże dostarczające paliwo i chłodziwo, jak również rura zasobu powietrza od turbosprężarki.
  6. Odłącz wszystkie przewody i czujniki docierające do silnika.
  7. Rozmontuj wspornik kolektora dolotowego po podniesieniu pojazdu za pomocą podnośnika.
  8. Odkręć śruby mocujące jednostkę i odłącz je od głowicy cylindra, najpierw obniżając pojazd.
  9. Rozmontuj kolektor dolotowy i zamontuj nowy w jego miejsce, wykonując wszystkie kroki w odwrotnej kolejności.
  10. Po zamontowaniu części, dodaj płyn do systemu chłodzącego i opróżnij go.

W zależności od marki i modelu pojazdu, procedura wymiany może być różna. Możesz znaleźć bardziej szczegółowe instrukcje w dokumentach technicznych samochodu.

Króciec, Kolektor Dolotowy od najlepszych producentów
Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od HELLA producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od PIERBURG producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od TOPRAN producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od HALDEX producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od BOSCH producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od ASHIKA producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od VEMO producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od MEAT & DORIA producent
Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od DT producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od METZGER producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od SWAG producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od AUTOMEGA producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od MEYLE producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od JAPANPARTS producent Króciec, Kolektor Dolotowy w oryginalnej jakości od BUGIAD producent
Najwyższej jakości części: Króciec, Kolektor Dolotowy do swojego samochodu
Kupić VAICO Rura wlotowa, zasilanie powietrzem V10-2512 dla samochódu w niskiej cenie 40,53 PLN
-22%
40,53 PLN
51,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Rura wlotowa, zasilanie powietrzem | VAICO V10-2512
Informacja o towar
  • dla numeru OE: 1K0 129 618 BQ
Na stanie Szczegóły
Kupić VAICO Moduł rury wlotowej V30-1583 dla samochódu w niskiej cenie 1468,52 PLN
-22%
1468,52 PLN
1882,72 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Moduł rury wlotowej | VAICO V30-1583
Informacja o towar
  • Jednostka ilożci: Zestaw
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Materiał obudowy: Poliamid 6.6
Na stanie Szczegóły
Kupić MEAT & DORIA Moduł rury wlotowej 89261 dla samochódu w niskiej cenie 1162,39 PLN
-22%
1162,39 PLN
1490,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Moduł rury wlotowej | MEAT & DORIA 89261
Informacja o towar
  • Tryb pracy: mechaniczne
Na stanie Szczegóły
Kupić MEYLE Rura wlotowa, zasilanie powietrzem 300 137 1107 dla samochódu w niskiej cenie 69,79 PLN
-22%
69,79 PLN
89,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Rura wlotowa, zasilanie powietrzem | MEYLE 300 137 1107
Informacja o towar
  • Przewód dolotowy: z rurą wlotową
Na stanie Szczegóły
Kupić TOPRAN Rura wlotowa, zasilanie powietrzem 113 416 dla samochódu w niskiej cenie 74,29 PLN
-22%
74,29 PLN
95,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Rura wlotowa, zasilanie powietrzem | TOPRAN 113 416
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Obudowa przepustnicy
Na stanie Szczegóły
Kupić PIERBURG Moduł rury wlotowej 7.00373.12.0 dla samochódu w niskiej cenie 1003,27 PLN
-22%
1003,27 PLN
1286,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Moduł rury wlotowej | PIERBURG 7.00373.12.0
Informacja o towar
  • Tryb pracy: mechaniczne
  • Techniczny numer informacyjny: PI 1019, SI 0093
Na stanie Szczegóły
Kupić METZGER Króciec, kolektor dolotowy 2100005 dla samochódu w niskiej cenie 1177,39 PLN
-22%
1177,39 PLN
1509,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Króciec, kolektor dolotowy | METZGER 2100005
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 2100004
Na stanie Szczegóły
Kupić VAICO Moduł rury wlotowej V30-2286 dla samochódu w niskiej cenie 379,27 PLN
-22%
379,27 PLN
486,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Moduł rury wlotowej | VAICO V30-2286
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana