Auto Części — Wybierz samochód
Kupić tanio oryginalne Kolektor ssący części

Kolektor Ssący dla samochód

Kolektor dolotowy od najlepszych producentów
Kolektor dolotowy dla
Silnik: katalog części zamiennych

Kolektor Ssący sklep

Jak rozpoznać wadę kolektora dolotowego

Inspekcja kolektora dolotowego jest dosyć skomplikowana. Po pierwsze, sprawdź jego szczelność. Do tego celu, uruchom silnik i zamknij wlot powietrza do miernika przepływu powietrza dłonią. Jeśli nie ma wad w przewodzie dolotowym, silnik się zatrzyma. Jeśli są pęknięcia lub przepalenia w kolektorze, silnik będzie nadal działał, a z uszkodzonych obszarów słychać będzie syk.

Badanie może być także przeprowadzone na wyłączonym silniku. Do tego celu, zamknij rurę łączącą otworu wlotu, nałóż roztwór mydła na rzekomo wadliwe obszary i przedmuchaj przewód dolotowy skompresowanym powietrzem. Pienienie się roztworu wskazuje na nieszczelność systemu. W serwisie samochodowym kolektor dolotowy jest sprawdzany pod względem wycieku za pomocą maszyny dymnej.

Także sprawdź warunki działania zaworu sterującego kolektora dolotowego. Dla tego celu, podłącz miernik uniwersalny do jego końcówek i zmierz opór. Jeśli nie ma oporu, spójność zwojów zaworu elektromagnetycznego jest uszkodzona. Wówczas musisz uruchomić silnik, osiągnąć prędkość 3500-4000 rpm i zobaczyć, czy zawór umiejscowiony po prawej stronie kolektora dolotowego działa.

Możesz sprawdzić dłonią, czy klapa wirowa utknęła: jej pręty uruchamiające sa ulokowane na zewnątrz obudowy. Możesz sprawdzić, czy aktywują się w odpowiednim czasie za pomocą pompy próżniowej. Dla tego, połącz ją do odpowiednich rur i zobacz, pod jakim ciśnieniem pręt zaczyna się poruszać, po czym porównaj odczyt do wartości wskazanych w dokumentacji technicznej.

Możesz zauważyć, że kolektor dolotowy musi być sprawdzony przez następujące oznaki:

  • zwiększone zużycie paliwa i oleju;
  • nietypowe odgłosy podczas działania silnika;
  • utrata mocy silnika;
  • niemożność uruchomienia na zwiększonych rpm.

Przyczyny wad kolektora dolotowego

Całkiem często nieprawidłowe działanie części jest spowodowane zanieczyszczeniem. Opóźniona wymiana filtra powietrza, niespójność systemu dolotowego prowadzą do gromadzenia się kurzu na ruchomych częściach kolektora, ostatecznie powodując ich zlepianie.

Tworzenie się złóż węgla na klapach i zaworach jest równie niebezpiecznie. Powody tego są to często wady systemów wydechowego i wentylacji skrzyni korbowej. Olej, które dostaje się do kolektora, zmienia się w depozyt pod wpływem wysokich temperatur, co prowadzi do awarii ruchu klap i do zmniejszenia się wydajności przepływu w kanałach.

Czasami przyczyną nieprawidłowości części jest zatkanie katalizatora. Jeśli wydajność przepływu jest naruszona, ilość gazów wydechowych ponownie docierających do kolektora przez zawór EGR wzrasta dramatycznie, skutkując w przepaleniu się lub deformacji obudowy części. W okresie zimowym, może ona pęknąć ze względu na nadmierną ilość gazów wydechowych i spadek temperatury.

Innym powodem pękania jednostki lub jej deformacji jest w wielu przypadkach, błąd w instalacji, na przykład naruszenie porządku zacieśniania i momentu obrotowego śrub, wyszczególnionego przez producenta.

Naprawa kolektora dolotowego

Procedura naprawy zazwyczaj składa się z czyszczenia części z brudu i złóż węgla oraz wymiany uszkodzonych części, takich jak zawór lub siłownika, klap, rur próżniowych. Szczelność obudowy może być odnowiona za pomocą spawania. Naprawa jednostki jest dosyć skomplikowana i zajmuje dużo czasu, zatem najlepiej jest ją pozostawić specjalistom.

Wymiana kolektora dolotowego

Żeby wymienić kolektor dolotowy, musisz:

  1. Wyłącz silnik i pozwól mu się ochłodzić.
  2. Odłącz ujemną końcówkę od baterii.
  3. Rozmontuj plastikową obudowę silnika poprzez rozluźnienie klamr.
  4. Rozmontuj filtr powietrza i rurę łączącą.
  5. Rozmontuj wszystkie węże z obudowy układu jeden po drugim. W zależności od stylu pojazdu, mogą to być węże wentylacji skrzyni korbowej, wspomagania hamowania i hydraulicznego wspomagania kierownicy, systemu kontroli emisji par; węże dostarczające paliwo i chłodziwo, jak również rura zasobu powietrza od turbosprężarki.
  6. Odłącz wszystkie przewody i czujniki docierające do silnika.
  7. Rozmontuj wspornik kolektora dolotowego po podniesieniu pojazdu za pomocą podnośnika.
  8. Odkręć śruby mocujące jednostkę i odłącz je od głowicy cylindra, najpierw obniżając pojazd.
  9. Rozmontuj kolektor dolotowy i zamontuj nowy w jego miejsce, wykonując wszystkie kroki w odwrotnej kolejności.
  10. Po zamontowaniu części, dodaj płyn do systemu chłodzącego i opróżnij go.

W zależności od marki i modelu pojazdu, procedura wymiany może być różna. Możesz znaleźć bardziej szczegółowe instrukcje w dokumentach technicznych samochodu.

Najwyższej jakości części: Kolektor Ssący do swojego samochodu
Kolektor dolotowy RIDEX 1415I0003 Informacja o towar
  • Rodzaj paliwa: benzyna
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem, bez zaworów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Materiał obudowy: Poliamid 6.6
  • Materiał uszczelnienia: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Ciężar [kg]: 2,504
  • Głębokość opakowania [cm]: 52,5
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić RIDEX Kolektor Ssący 1415I0003 dla samochódu w niskiej cenie 419,47 PLN
Kolektor ssący (RIDEX, 1415I0003)
Nr artykułu: 1415I0003
419,47 PLN
599,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy PIERBURG 7.00410.26.0 Informacja o towar
  • Rura ssąca 0
  • Tryb pracy: elektryczno-pneumatyczny
  • Napięcie [V]: 12
  • Techniczny numer informacyjny: PI 1132
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić PIERBURG Kolektor dolotowy 7.00410.26.0 dla samochódu w niskiej cenie 2730,87 PLN
Kolektor ssący (PIERBURG, 7.00410.26.0)
Nr artykułu: 7.00410.26.0
2730,87 PLN
3901,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy PIERBURG 7.01116.08.0 Informacja o towar
  • Tryb pracy: elektryczny
  • Napięcie [V]: 12
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-15%
Kupić PIERBURG Moduł rury wlotowej 7.01116.08.0 dla samochódu w niskiej cenie 6436,72 PLN
Kolektor ssący (PIERBURG, 7.01116.08.0)
Nr artykułu: 7.01116.08.0
6436,72 PLN
7572,61 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy METZGER 2100003 Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Regulator: bez regulatora nastawczego
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 2100004
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić METZGER Kolektor Ssący 2100003 dla samochódu w niskiej cenie 1144,67 PLN
Króciec, kolektor dolotowy (METZGER, 2100003)
Nr artykułu: 2100003
1144,67 PLN
1635,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy VAICO V10-2507 Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: CST96
  • Ciężar [kg]: 0,3068
  • Szerokość opakowania [cm]: 10
  • Wysokość opakowania [cm]: 37,7
  • Głębokość opakowania [cm]: 9
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić VAICO Kolektor dolotowy V10-2507 dla samochódu w niskiej cenie 258,47 PLN
Rura wlotowa, zasilanie powietrzem (VAICO, V10-2507)
Nr artykułu: V10-2507
258,47 PLN
369,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy VAICO V10-2513 Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: CST96
  • Ciężar [kg]: 0,342
  • Szerokość opakowania [cm]: 16
  • Wysokość opakowania [cm]: 11
  • Głębokość opakowania [cm]: 40
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić VAICO Moduł rury wlotowej V10-2513 dla samochódu w niskiej cenie 299,07 PLN
Rura wlotowa, zasilanie powietrzem (VAICO, V10-2513)
Nr artykułu: V10-2513
299,07 PLN
427,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy METZGER 2100010 Informacja o towar
  • Tryb pracy: mechaniczne
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Regulator: bez regulatora nastawczego
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić METZGER Kolektor Ssący 2100010 dla samochódu w niskiej cenie 919,44 PLN
Kolektor ssący (METZGER, 2100010)
Nr artykułu: 2100010
919,44 PLN
1313,48 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy METZGER 0906199 Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: ORIGINAL ERSATZTEIL
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić METZGER Kolektor dolotowy 0906199 dla samochódu w niskiej cenie 224,34 PLN
Czujnik, klapa przełączająca kolektora dolotowego (METZGER, 0906199)
Nr artykułu: 0906199
224,34 PLN
320,48 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy VAICO V10-3948 Informacja o towar
  • Regulator: bez regulatora nastawczego
  • Materiał obudowy: Poliamid 6.6
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dźwignią, z uszczelnieniem
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z elementami do montażu, ze śrubami
  • Strona zabudowy: z lewej
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,875
  • informacja uzupełniająca: CST98
  • Szerokość opakowania [cm]: 16,2
  • Wysokość opakowania [cm]: 10,8
  • Głębokość opakowania [cm]: 31
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić VAICO Moduł rury wlotowej V10-3948 dla samochódu w niskiej cenie 993,47 PLN
Kolektor ssący (VAICO, V10-3948)
Nr artykułu: V10-3948
993,47 PLN
1419,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy METZGER 2100005 Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Regulator: bez regulatora nastawczego
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 2100004
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić METZGER Kolektor Ssący 2100005 dla samochódu w niskiej cenie 1287,27 PLN
Króciec, kolektor dolotowy (METZGER, 2100005)
Nr artykułu: 2100005
1287,27 PLN
1838,96 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy PIERBURG 7.22671.06.0 Informacja o towar
  • Rura ssąca 0
  • Tryb pracy: elektryczno-pneumatyczny
  • Napięcie [V]: 12
  • Techniczny numer informacyjny: PI 1132
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić PIERBURG Kolektor dolotowy 7.22671.06.0 dla samochódu w niskiej cenie 3681,10 PLN
Kolektor ssący (PIERBURG, 7.22671.06.0)
Nr artykułu: 7.22671.06.0
3681,10 PLN
5258,72 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Kolektor dolotowy VAICO V30-1583 Informacja o towar
  • Jednostka ilości: Zestaw
  • Rodzaj paliwa: olej napędowy
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Materiał obudowy: Poliamid 6.6
  • Ciężar [kg]: 3,816
  • Szerokość opakowania [cm]: 36,3
  • Wysokość opakowania [cm]: 20,5
  • Głębokość opakowania [cm]: 52,5
  • Warunki: nowy
Na stanie
Szczegóły
-30%
Kupić VAICO Moduł rury wlotowej V30-1583 dla samochódu w niskiej cenie 1198,57 PLN
Kolektor ssący (VAICO, V30-1583)
Nr artykułu: V30-1583
1198,57 PLN
1712,24 PLN**
zawiera 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Bardzo opłacalne
Niewiarygodnie niskie ceny i świetna obsługa na autoczescionline24.pl
Dostawa gratis
Darmowa wysyłka na terytorium Polski przy zakupach za kwotę ponad 390 PLN. Nie dotyczy towarów wielkogabarytowych, części wymiennych (podlegających kaucji zwrotnej) i opon.
Sposoby płatności
Akceptujemy PayPal i przelewy bankowe.
Wielki wybór
Różne oferty. Nasz asortyment zawiera powyżej 500 000 części zapasowych.