
Korek Chłodnicy dla samochód
Korek układu chłodzenia dla
Korek układu chłodzenia: przydatne informacje
Jak rozpoznać wadę korka chłodnicy
Pierwszym krokiem diagnostyki części jest wizualna inspekcja. Musisz sprawdzić korek i upewnić się, że jest nietknięty. Każde mechaniczne uszkodzenie (zarysowania, pęknięcia, rdza) wskazują, że nadszedł czas na wymianę korka. następnie, musisz sprawdzić sprężynę. Do tego celu musisz ją skompresować. Jeśli sprężyna kompresuje się zbyt łatwo, już minął jej okres przydatności i należy ją wymienić.
Sprawdź ciśnienie w zaworach bezpieczeństwa: jeśli część jest w dobrym stanie, te powinny podnieść się bez wysiłku i wrócić do ich wstępnej pozycji pod działaniem sprężyny. Możesz sprawdzić szczelność korka na ławce testowej. Musi wytrzymać nominalne ciśnienie wyszczególnione przez producenta.
Możesz stwierdzić, że korek chłodnicy wymaga diagnostyki przez następujące oznaki:
- przegrzewanie się silnika;
- zwiększone zużycie chłodziwa, wskazujące na wyciek.
Przyczyny wad korka chłodnicy
Czasami korek chłodnicy ulega awarii ze względu na koniec okresu przydatności. Jako że, podczas jego użytkowania, część jest stale narażona na wysokie ciśnienie, należy używać jedynie wysokiej jakości części zamiennych, od producentów, którzy gwarantują zgodność ze standardami: niezawodna sprężyna i uszczelka są używane, część jest sprawdzana pod względem wycieków.
Innym przypadkiem awarii korka chłodnicy może być jego nieprawidłowe umiejscowienie. Jeśli korek nie pasuje szczelnie do szyjki, będzie pozwalać na przedostawanie się powietrza, co w konsekwencji sprawi, że płyn chłodzący zacznie wrzeć. W takim wypadku, należy także sprawdzić samą chłodnicę: możliwe, że problem leży w deformacji szyjki lub nieprawidłowym zamontowaniu zbiornika wyrównawczego.
Naprawa i wymiana korka chłodnicy
Co do zasady, nie przeprowadza się naprawy części. Możesz wymienić korek chłodnicy samodzielnie lub skontaktować się z serwisem samochodowym. Procedura wymiany jest bardzo prosta:
- Musisz poczekać, aż silnik całkowicie się ochłodzi.
- Odkręć wadliwy korek i przykręć nowy na jego miejsce. Musisz go dobrze przykręcić, żeby korek nie odkręcił się podczas użytkowania jazdy ze względu na wibracje chłodnicy.