Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego dla samochód

Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego sklep

Jak rozpoznać awarię kołnierza przewodu płynu chłodzącego silnika

Brak wycieków płynu chłodzącego oraz jego poziom powinien być sprawdzany codziennie. Po każdokrotnym przejechaniu 10 000 kilometrów element ten powinien być obowiązkowo sprawdzony pod kątem usterek. Dokonaj przeglądu części: nie powinna mieć ona na swojej powierzchni jakichkolwiek pęknięć lub śladów wycieku. Najlepszym sposobem na upewnienie się, że kołnierz jest w porządku to sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. Powinien wynosić on 30-40 mm powyżej minimum. Zauważ, że gdy silnik pracuje, to jakiś czas po jego zgaszeniu poziom płynu chłodzącego przekracza swoją normę.

Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki kołnierza przewodu płynu chłodzącego silnika:

  • stopniowy spadek poziomu płynu chłodzącego;
  • zdiagnozowanie wycieku płynu chłodzącego;
  • częste przegrzewanie się silnika;
  • spadek mocy silnika;
  • zwiększone zużycie paliwa;
  • zdiagnozowanie zapachu płynu chłodzącego w przedziale pasażerskim.

Przyczyny awarii kołnierza przewodu płynu chłodzącego silnika

Pęknięcie powierzchni kołnierza to wynik ciągłego wystawienia na działanie wysokich temperatur. Korzystanie z kiepskiej jakości płynu chłodzącego może spowodować korozję. Ciągłe wystawienie części na działanie szkodliwych środków chemicznych powoduje pojawienie się produktów ubocznych, które zatykają kołnierz. Przemieszczenie się kołnierza może być spowodowane przez poluzowanie się mocowań w wyniku ciągłych wibracji. Element ten może ulec uszkodzeniu także wskutek zużycia się i przetarcia, braku dokonywania terminowych przeglądów lub niewykwalifikowanej naprawie.

Wymiana kołnierza przewodu płynu chłodzącego silnika

W związku z faktem, że element ten nie jest zbyt drogi, zamiast naprawy preferuje się jego wymianę. Aby wymienić kołnierz przewodu płynu chłodzącego silnika, należy postępować zgodnie z następującymi krokami:

  • wylać stary płyn chłodzący do przygotowanego wcześniej zbiornika;
  • odłączyć przewody;
  • w celu wymiany przedniego kołnierza należy odłączyć przewody od czujnika temperatury płynu chłodzącego;
  • odkręcić uszkodzoną część oraz ostrożnie ją wyciągnąć;
  • przygotować miejsce na nowy kołnierz; w razie potrzeby wygładzić je za pomocą pilnika i je odtłuścić;
  • pokryć nowy element uszczelniaczem;
  • zamontować nowy element, dokręcić nakrętki;
  • podłączyć przewody;
  • zamontować czujnik temperatury;
  • nalać do układu nowy płyn chłodzący.

Po montażu nowego kołnierza przewodu płynu chłodzącego silnika zaleca się dokonanie następujących czynności:

  • odpalić silnik;
  • po jego rozgrzaniu do optymalnej temperatury przygazować go do średnich lub wysokich obrotów.

Pozwól pracować silnikowi w tym trybie przez kilka minut. Pozwoli to na usunięcie powietrza znajdującego się w układzie chłodzenia. Jeśli płyn chłodzący w zbiorniku znajduje się poniżej wymaganego poziomu, uzupełnij go. Zauważ, że kołnierze należy wymieniać raz na dwa lata, a w niektórych przypadkach, po każdokrotnym przejechaniu 60 000 kilometrów.

Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego od najlepszych producentów
Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od FEBI BILSTEIN producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od MEAT & DORIA producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od CALORSTAT by Vernet producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od TOPRAN producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od ELRING producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od VAN WEZEL producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od GOETZE producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od FAE producent
Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od Metalcaucho producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od WAHLER producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od AKS DASIS producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od AUGER producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od DT producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od METZGER producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od FEBEST producent Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego w oryginalnej jakości od MALÒ producent
Najwyższej jakości części: Kołnierz Przewodu Płynu Chłodzącego do swojego samochodu
Kupić JP GROUP Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej 1119606800 dla samochódu w niskiej cenie 1,93 PLN
-22%
1,93 PLN
2,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej | JP GROUP 1119606800
Informacja o towar
  • Grubosć [mm]: 3,5
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 19,5
  • Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Ciężar [kg]: 0,003
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Sprężyna zabezpieczająca, zatyczka kołnierza pł. chłodzącego 12408 dla samochódu w niskiej cenie 1,75 PLN
-22%
1,75 PLN
2,24 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Sprężyna zabezpieczająca, zatyczka kołnierza pł. chłodzącego | FEBI BILSTEIN 12408
Informacja o towar
  • Materiał: tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,015
Na stanie Szczegóły
Kupić TOPRAN Kołnierz przewodu płynu chłodzącego 111 242 dla samochódu w niskiej cenie 12,07 PLN
-22%
12,07 PLN
15,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Kołnierz przewodu płynu chłodzącego | TOPRAN 111 242
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze strzemieniem mocującym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Strona zabudowy: Chłodnica silnika, góra
  • Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
  • Ilosć otworów wlotowych/wylotowych: 3
  • dla numeru OE: 6Q0 122 291E
Na stanie Szczegóły
Kupić FEBI BILSTEIN Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej 18766 dla samochódu w niskiej cenie 6,61 PLN
-22%
6,61 PLN
8,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej | FEBI BILSTEIN 18766
Informacja o towar
  • Grubosć [mm]: 3,15
  • żrednica wewnętrzna [mm]: 36,0
  • Materiał: Guma
  • Ciężar [kg]: 0,003
Na stanie Szczegóły
Kupić TOPRAN Kołnierz przewodu płynu chłodzącego 108 875 dla samochódu w niskiej cenie 6,61 PLN
-22%
6,61 PLN
8,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Kołnierz przewodu płynu chłodzącego | TOPRAN 108 875
Informacja o towar
  • Ilosć otworów wlotowych/wylotowych: 4
  • Ogrzewanie/chłodzenie: ze złączem termoprzekaYnika
  • Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym), Poliamid 6.6
  • dla numeru OE: 1J0 121 087A
Na stanie Szczegóły
Kupić JP GROUP Zatyczka, kołnierz płynu chłodzącego 1114550310 dla samochódu w niskiej cenie 3,09 PLN
-22%
3,09 PLN
3,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Zatyczka, kołnierz płynu chłodzącego | JP GROUP 1114550310
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
Na stanie Szczegóły
Kupić JP GROUP Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej 1119606300 dla samochódu w niskiej cenie 2,71 PLN
-22%
2,71 PLN
3,48 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej | JP GROUP 1119606300
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
Kupić VAICO Kołnierz przewodu płynu chłodzącego V10-0783 dla samochódu w niskiej cenie 12,45 PLN
-22%
12,45 PLN
15,96 PLN
w tym 23% VAT, Przesyłka
x Kołnierz przewodu płynu chłodzącego | VAICO V10-0783
Informacja o towar
Na stanie Szczegóły
  • Kontakt
  • Ogólne warunki
  • Polityka prywatności
  • Spółka
  • Płatność
  • DOSTAWA
  • Zwrot towaru
  • Wymiana