
Czujnik Temperatury Wody dla samochód
Czujnik temperatury silnika dla
Czujnik temperatury silnika: przydatne informacje
Jak rozpoznać awarię czujnika temperatury płynu chłodniczego
Wartość temperatury wykazywana przez czujnik musi być odpowiednia z temperaturą silnika. Jeśli czujnik wykazuje wysoką temperaturę w momencie, gdy silnik jest chłodny, a niską temperaturę w momencie, gdy jest on gorący, oznacza to, że część jest uszkodzona. Sprawdzanie napięcia czujnika musi zostać dokonane przy wykorzystaniu woltomierza. Wartość napięcia chłodnej części musi średnio wynosić 3V. Napięcie musi spaść do 0.5V, jeśli temperatura ulega wzrostowi. Jeśli przegląd wykazał, że poziom napięcia przekracza daną normę, oznacza to, że nie ma uziemienia. Jeśli wartość wynosi zero, oznacza to, że nie ma napięcia wejściowego lub przewody uległy zwarciu.
Po następujących oznakach możesz stwierdzić konieczność diagnostyki czujnika temperatury płynu chłodniczego:
- znaczne zwiększenie zużycia paliwa;
- przekraczanie normy ilości dwutlenku węgla w gazach spalinowych;
- utrudnione odpalenie silnika;
- niestabilna praca silnika;
- nagłe zwiększenie oporu elektrycznego części;
- zwiększone obroty silnika na biegu jałowym.
Sprawna praca czujnika powinna być także sprawdzona w momencie, gdy silnik ulega przegrzaniu się lub został dopiero co wymieniony.
Przyczyny awarii czujnika temperatury płynu chłodniczego
Czujnik temperatury płynu chłodniczego pracuje w dość ciężkich warunkach. Jest on ciągle wystawiony na niszczący wpływ substancji chemicznych, wahania temperatury i napięcia, wibracje. Najbardziej podatnymi na awarie elementami czujnika są jego uszczelki, mocowania oraz przewody.
Z biegiem lat gumowe uszczelki, które mają stały kontakt z cieczą chłodzącą, tracą swoje początkowe właściwości, zużywają się lub pękają i nie spełniają już swojej funkcji. Utrata szczelności układu chłodzenia silnika skutkuje wieloma awariami, dlatego jeśli zdiagnozujesz jakiekolwiek ślady cieczy chłodzącej w okolicach czujnika, powinien być on natychmiast wymieniony. Czasami uszkodzenia mocowań spowodowane są przez błędy montażowe, na przykład, zbyt mocne przykręcenie, które może prowadzić do pojawienia się szczeliny pomiędzy częścią na jej gniazdem montażowym.
Zatrzaski i styki części są wysoce podatne na korozję. Mogą one także ulec uszkodzeniu wskutek wahań napięcia w obwodzie elektrycznym lub zwarcia.
Zdarza się, że czujnik uszkadza się praktycznie natychmiast po jego montażu. Zazwyczaj spowodowane jest to wadą fabryczną lub korzystaniem z niskiej jakości części.
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodniczego
Zazwyczaj element ten nie jest zdatny do naprawy i w razie zdiagnozowania jego awarii powinien być wymieniony. Bardzo łatwo dokonać to w pełni samodzielnie. Aby tego dokonać należy odłączyć przewód od ujemnego bieguna akumulatora i uzyskać dostęp do miejsca mocowania czujnika. Możliwe, że będziesz potrzebował zdemontować filtr powietrza. Następnie należy odłączyć od uszkodzonego czujnika zespół zacisków, a następnie go odkręcić. Potem musisz jedynie wymienić wadliwą część nową, podłączyć do niej przewody i zamontować wyjęte części na swoje miejsce.